søndag 14. august 2011

Poff!.. Og der røk pallen i NC, og en mulig god plassering i rittet..

NC XCM Drammensrittet www.drammensrittet.no
73 km
Tid: 3:00:50
20. plass, ca 18 min etter Greg Saw


Var litt usikker før dagens ritt. Har kjent meg småforkjøla siden før Grenserittet. Men det har funket greit på trening. Med et tynt startfelt øynet jeg muligheten før å kunne være med og prege rittet. Akkurat det varte i en halvtime...
Etter en rolig start dro jeg på litt fra asfalten og opp i lia over mot Konnerud. Fikk etterhvert med meg Austad, Saw og Hagen. Vi fikk enkelt 30 sek på forfølgerne. Kjente at kroppen funka greit.
På tur ned mot Konnerud blir imidlertid håpet om et bra ritt knust. Pådrar meg ei punktering, og ei 3 cm rift i sideveggen på bakdekket. Fikk lagt i et gel-papir og ny slange. Men dette holdt kun i 2-3 km, før ny punktering. Blir deretter stående og rope på slange. Etterhvert får jeg hjelp av en kar som har Ducktape i bilen, og en annen snill kar gir meg en slange. Legger tape på innsida, legger i slange, og taper rundt dekket og felgen. Har da i følge klokka tapt ca 15-16 min, og er ca nr 35. Setter meg på sykkelen og sykler videre til langesona, hvor jeg får nytt hjul.
Bestemmer meg for å kjøre på til mål. Grunnen til dette er at jeg om jeg får ca 150 nc-poeng sikrer pallplass i cupen sammenlagt. Har et håp om å ta igjen noen.Kjører bra på slutten, faktisk nesten fortest (nr 2-6-2 på de tre siste mellomstrekkene). Selv om jeg må passere over snittet mange turryttere. Viste seg i ettertid at denne innsatsen var unødvendig. Var alt for langt etter topp 10. Ble så langt ned som 20.plass til slutt. Men jeg fikk i hvertfall ei bra gjennomkjøring. Og det i ei utrolig morsom løype. Bortsett fra 7-8 km grus til slutt, er dette rittet mye morro for pengene:)
Teamkompis Håkon blir nr 4 i rittet, og nr 3 sammenlagt. Gratulerer Håkon!:)
Joakim kjørte som Håkon et bra ritt, og ble nr 5 i dag. Vi er så mange på et bra nivå, at om en mislyktes, er en annen alltid på plass.

De andre gutta på laget hadde ikke helt dagen i Wasarittet, selv om det ble hederlige plasseringer. Steffan 12 og Anders 14. Karl Erik på 30-tallet og Helge på 40-tallet plasseringsmessig. Det er harde tak i toppen, og en må ha dagen.
Nå er det Birken som gjelder for Hedmark Terrengsykkel. Om vi har kropp, hode og utstyr i orden, vet vi at vi kan være med å prege rittet. Vi kjører på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar