fredag 22. oktober 2010

Inn i hverdagen

Da har jeg gjennomført første jobbuke hos Sport1. Litt amputert riktignok, på grunn av influensa først i uka.
Grei jobb, hvor jeg håper å få brukt mine utstyrskunnskaper og erfaringer fra idretten til økt salg for butikken.

For de aller fleste norske terrengsyklistene kombineres idretten med en jobb. Eller som i mitt tilfelle; to jobber.
I tillegg til jobben på Sport1 Tynset, er jeg også ansatt som langrennstrener i Hedmark Skikrets.
For å få kabalen med jobb og trening til å gå opp på en fornuftig måte, blir det viktig med litt planlegging.
Jeg har derfor brukt den siste tiden til å lage planer. Både Årsplan, periodeplaner og ukeplaner for de nærmeste ukene. Har god erfaring med dette fra tidligere. Det er også min erfaring at det er lettere og bedre å endre en plan, enn å finne på fort etter som. Hvis man lager en plan, har man i hvertfall satt i gang tankeprosesser rundt hva man bør trene i tiden framover, og man får et mer bevisst forhold til hvorfor man trener det og det, da og da.
Setter man opp ukeplan et par-tre uker framover har man jo også en periodeplan.
Før gjerne inn andre vikitge ting enn bare treningen i planen. Det gjør det lettere å se den totale belastningen.

Planen framover er å trene mengde, og å komme i gang med styrketrening. Skal jobbe mye de neste 4 ukene, så treningsmengden blir tilpasset etter dette. Håper snøen lar vente litt til på seg, slik at jeg får kjørt noen stituer til. Men gleder meg også til å få ski under beina igjen snart:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar