søndag 3. mars 2013

Andalucia Bike Race #6: I mål som nr 29 totalt

ABR#6
51 km, 1500 høydemeter
Tid: 2.20.00 + 5 min tidsstraff
23. plass
29. plass sammenlagt


Henrik og jeg slitne og fornøyde etter målgang på siste etappe


DBS Intruder TT Nesteby Edition. Utstyret har fungert meget bra:)

Noe forsinket rapport fra siste etappe. Resturanten Iron Wok, 4 glass rødvin, dårlig nettilgang, seriøøst mye snø på hjemveien og mye sport på tv'en i dag får ta skylda for det...hehe..

Siste etappe var en kortere utgave enn de foregående. Kom greit ut i starten, og surfet meg opp på gruppene. Henrik var som vanlig nesten først, og jeg jobbet hardt for å ta ham igjen. Begge kjørte bra, og vi lå og kjempet ca topp 15. Ble til slutt lag nr 16 i mål, men pga litt for mye luft mellom båtene fikk vi 5 min tidsstraff, og dumpet ned til 22. plass. Totalt havnet vi på 29. plass, rett bak Manengen og Saw som ble beste norske lag. Det ble ingen totalplassering å skryte av. Vi kjørte noen gode etapper og noen mindre gode.

Velten min på 3.etappe må nok ta litt av skylda for at jeg ikke fungerte bedre. Brukte mye krefter på å komme meg gjennom de to neste dagene. Jeg hadde ikke forberedt meg nevneverdig, i og med at jeg hoppet inn på ganske kort varsel. Og jeg manglet nok noen timer med grunntrening for å holde ut så mange dager. Mye sjukdom før jul har gjort at jeg ligger litt etter skjema. Merket dette utover i rittet. Men totalt sett har jeg hatt flere positive erfaringer enn negative treningsmessig sett. Hovedhensikten med turen var for min del å få god trening på sti og mange timer på terskel. Det fikk jeg. Føler meg som en bedre sykkelrytter enn før jeg dro.
Lagkamerat Henrik imponerte med god kjøring i motbakkene, i tillegg til solide tekniske ferdigheter som jeg allerede var klar over. Vi jobbet bra sammen, og utnyttet våre sterke sider greit. Med litt bedre kommunikasjon kunne vi havnet litt lengre opp på sammenlagtlista. Vi fant imidlertid ut at dette ikke var så viktig, og tok oss begge litt friheter i forhold til å få optimalt utbytte av rittet.

Jeg vil rette en stor takk til Henrik, Henriks bror Kristoffer Kippernes og Lene Beate Gåsbakk for ei kjempefin uke. Henrik som lagkamerat, Kristoffer som mekk/langer/fotograf/altmuligmann, og Lene som naprapat og langer. Opplegget jeg hoppet inn igjen var profesjonelt, og godt planlagt.
Kristoffer servet sykler og fikset alt som måtte gjøres. Lene er naprapat av yrke, og ga oss daglig behandling for at vi skulle restituere oss og være klar for hver etappe. Slike ting blir fort viktige når man kjører ritt seks dager etter hverandre. Jeg følte jeg hadde stort utbytte av behandlingen til Lene, og kommer til å fortsette med dette framover mot sesongstart.
Takker også turkamerater Kristian Tokle og Borhild Løvset for godt samarbeid og ei trivelig uke:)

Etter 3 dager på sofaen begynner jeg nå utrolig motivert på neste bolk i forberedelsene til sesongen 2013:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar