mandag 25. februar 2013

Andalucia Bike Race stage #2

Etappe 2
70 km, ca 2000 høydemeter
Tid: 3.38.05
17. Plass

Ok fornøyd med dagens etappe. Ingen store smeller slik som i går, men i dag var det jeg som slet litt på slutten. Henrik var i et helt annet drag, og tyna meg bra. Vi kjørte inn til en 17. plass. Det er vi fornøyd med.
Henrik var som nevnt sprek i dag. Allerede i første bakken fikk han et godt forsprang. Etter at jeg tok ham igjen jobbet vi bra sammen. Det er artig ligge bak Henrik og se sporvalgene hans. Her har jeg virkelig noe å lære:)
Utstyret har fungert bra så langt. SRAM drivlinje og hendler, samt bremser. De nye skoene fra Gaerne kjennes også gode. Sliter litt med å venne meg til nye Look pedaler. Justering av disse foregår med shims under cleaten. Jeg har brukt den tynneste, og sitter fast som i en landeveispedal. Må nok justere dette. Foreløpig føler jeg at Look duger best til grusritt, men håper endring med shims vil gjøre susen. Kan i tillegg nevne null punkteringer med Continental X-king protection og Caffe Latex så langt. Innser at det er farlig å skryte av dette men...;)

Vi har nå gjort unna de mest tekniske og morsomme etappene slik jeg forstår. Det har vært sinnsykt artig terreng. selv om jeg feiga ut i et par nedoverbakker i dag. Nå framover blir det mer lange bakker, både opp og ned. Spesielt på etappe 4 og 5. Så får vi se om klatreegenskapene fortsatt er inntakt, og jeg får tyna rundbanetrønderen jeg kjører på lag med...hehe.. Foreløpig har det vært overvekt av partier der han har tyna meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar