lørdag 9. juni 2012

Pallplass i Raumerrittet:)

Raumerrittet
84 km
Tid: 2.39.57.
3. plass, 55 sek bak vinner Lars Ragnar Manengen


Klarte å karre meg inn til en pallplass i Raumern:)
I følge værmeldinga skulle dette bli en trivelig dag. Men under oppvarminga begynte det å bøtte ned. Og det bare fortsatte. Etter 20 min av rittet regna det så det gjorde vondt..
Heldigvis bestemte jeg meg for å ta regnjakka på lomma. Så da jeg fikk på denne holdt jeg varmen fint underveis.
Løypa var i år snudd i forhold til tidligere år. Dette medførte at vi skulle opp bakke fra Ås gård. Så etter en halvtime på asfalten innover Nittedal bar det ivei oppover. Fornuftig tempo opp. Satt greit med.
Slet egentlig en del med å henge med på flatene og nedoverbakkene rundt Råsjøen og ned til terrengpartiene. I terrenget ble det mye løping. Noe som passer meg godt. Etter 2 av 3 terrengpartier lå jeg på 3. plass, med kompis Lars Granberg. Vi jobbet godt sammen, og tok igjen Ola Kjøren før siste terrengparti. Manengen hadde da klart å stikke fra, mens Wenghelin sto igjen med seriøs krampe i beina. Greg Saw klarte å komme opp i det siste terrengpartiet. Ola datt av inn mot asfalten igjen. Greg nektet å dra, da han mente jeg hadde sittet mye bak underveis. Derfor måtte jeg taue på Lars og Greg inn til spurten. Ville ikke risikere å gå glipp av topp 5, så det var bare en ting å gjøre.
Etter første bakke inne på stadion trodde jeg pallen glapp. Men i siste motbakke hører jeg plutselig et skikkelig jentehyl fra Lars. Han må slippe. Greg siger desverre i fra opp på siste flata. Jeg ruller dermed inn til 3. plass. Godt fornøyd med det:)

Kjørte i dag for første gang med stiv gaffel i ritt. Dette fungerte meget bra. Spesielt ettersom det ble mye løping og lav fart i terrengpartiene. Hadde det vært tørt hadde jeg blitt frakjørt. Kommer nok til å kjøre stiv gaffel på birken også.
Må ellers skryte litt av SRAM utstyret på sykkelen min. Synes dette fungerer utmerket i dårlig vær. Aldri problemer med giring. Fikk en eneste liten chainsuck i dag.

Nok en gang må laget vårt desverre oppdatere skadelista. Steffan tryna og knakk tommelfingeren, og Even tryna og knakk kragebenet. Og som ikke det var nok, fikk Anders skuldra ut av ledd, IGJEN. Anders var sprek i dag, og satt greit i tetgruppa fram til nest siste terrengparti. Litt mindre gjørme og stein, så er han med til mål:)

Dagens sykkeloppsett:
Stiv gaffel
Girutveksling 26-39 og 11-32
Bontrager 29-1 med 22 psi foran, 29-0 med 27 psi bak

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar