søndag 19. februar 2012

Voksen hardøkt med Hedmark Terrengsykkel

I helga sto Tynset for tur på samlingsplanen til Hedmark Terrengsykkel.
7/10 mann på plass er ok, selv om vi alltid ønsker at flest mulig er med.
Økta som sto på planen var av det voksne slaget. En runde på 100 km, med 4 innlagte drag i andre halvdel.
15-20-20-18(+++) minutters drag. Dragene ble kjørt med/mot hverandre. Det er bestandig noen som har gode dager, og det er bestandig noen som har dårlige dager. Jeg var definitivt i siste kategori i dag. Satt greit med i første drag i motbakke. Andre drag i "Nesteby-flatt" gikk ok. Men halvveis ut i tredje drag mista jeg bakhjulet til teamsjef Nordengen, og da var det gjort. Resten av draget, og siste drag, ble jeg pent nødt til å kjøre alene. Beina var totalt tom for krefter, og det handlet bare om å gjennomføre.
Mange av gutta virker utrolig sterke i flatt terreng. Man skal ikke ha en spesielt dårlig dag før man blir kjørt av hjul. Ser vel i ettertid at jeg ikke burde trent 2 timer lek og spurter + 2 timer "rolig" skøyting i går. Beina var uten krutt allerede før start. Og da blir man frakjørt av den gjengen her...! Men, det er akkurat slik trening jeg trenger:)
Håkon var kanskje dagens sterkeste, og fortsetter de gode taktene fra Gran Canaria i januar. Han er en kjøremaskin på flat vei. Karl Erik er også sterk. Jeg kjører nå for Brumunddal SK/Hedmark Terrengsykkel på tredje året, og synes nivået på laget stiger betraktelig fra år til år.

For min egen del må jeg nok roe ned litt framover. Det har blitt for mye trening i sone 2, halvhard trening. Dette høvler ned overskuddet mitt, og jeg underpresterer på hardøktene. Og med tanke på at jeg nettopp skal kjøre en del hardøkter framover, blir det ekstra viktig å kjøre de rolige øktene rolig. Skjerpings!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar