søndag 4. desember 2011

Treninga humper og går. Kjenner langdistansekneet

Snøen lar vente på seg, og jeg humper fortsatt rundt på stier og veier. Det har blitt utrolig mye mer terrengsykling i november enn det som er vanlig her på Tynset. Blir spennende å se om den økte sykkelmengden gir positive utslag.
Har lagt inn et nytt element i treningen min i år; styrketråkk. Har kjørt 5*5 min styrketråkk i sone 2  et par ganger i uken nå i 6 uker. Merker framgang på selve økten, men også i terrengpartier der man må ha moment og ikke høy frekvens merker jeg at framdriften er bedre. Treningsformen virker bra, men det har sin pris. Har i det siste fått igjen tendensene til langdistansekne som jeg hadde i fjor høst. Ser derfor at jeg kanskje må roe ned/kutte ut styrketråkkøktene for at treningen totalt sett skal bli bra. Jeg ser på styrke/styrketråkk som tredjerangert komponent i treningen. Høyintensitetstrening er nr 1, og rolig langkjøring nr 2. Derfor er det ikke krise å måtte kutte ned på styrketråkk og styrke.
Neste helg er det Hedmark Terrensykkel samling igjen. Etter denne ukas mengdetrening blir derfor fokuset å ha overskudd til å kjøre ei bra økt med gutta på lørdag. Det er utrolig artig å ha et lag å kunne presse seg med/mot på trening:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar