søndag 7. august 2011

Positivt overrasket over Grenserittet

Grenserittet www.grenserittet.no
80 km
Tid: 2:34:40
12. plass, ca 1:10 min bak vinner Manengen, 3. plass i klasse 25-29 år


Det tok 5 år med aktiv sykling før jeg valgte å teste Grenserittet. Har innbilt meg at dette var et like kjedelig grusritt som Raumerrittet og Birken. Men ble positivt overrasket. en god del "terreng"-partier, høy fart og action gjorde dette til en positiv opplevelse. Også artig med rammen rundt på Fredriksten festning.

Selve rittet ble for egen del preget litt av at jeg ikke er god nok på høy fart i starten. Ble hele tiden liggende og jage. Det er tungt å måtte tette luker hele tida. Etter at Saw og Thoresen hadde gått i brudd, Manengen og Wengelin hadde kjørt seg opp til teten, og Steffan hadde punktert ble Håkon, Kalle, Anders og jeg sittende i gruppe 2. Denne bestod av 11 mann. Vi i Hedmark Terrengsykkel skjønte at vi sikret premieplassene ved å holde farten greit oppe, så kjørte på litt hver gang farten dalte. Jeg brukte nok litt mye krefter på å støte for å trøtte ut de andre, mens gutta som hadde kjørt rittet før skjønte at det ble spurt uansett. Så da spurten kom lå jeg feil plassert, og rullet ned i dumpa før mål først. Dermed fikk de andre god fart, og raste forbi meg. Slet meg i mål som nr 12. Litt skuffa generelt, men greit ut fra at tre av plassene foran meg var lagkamerater, og at jeg var litt forkjølet. Gikk greit å kjøre jevnt, men slet med pusten da det gikk fort.

Hedmark Terrengsykkel fikk 2 klasseseire, ved Karl Erik Nordengen i M40-44, og Steffan Repshus i M45-49. 2. plass til Håkon Guldhaug i M35-39. Og 2.- og 3.-plass til Anders Fiskvik og meg i M25-29. Laget er meget fornøyd med innsatsen, men føler vi mangler prikken over i'en. For å få med en mann i tetgruppa må vi rett og slett kjøre litt bedre i første halvdel da grupper dannes, og vi må holde utstyret i orden. Det har vært litt for mye punkteringer og anna hjultull i det siste.

Støtteapparatet fortjener en stor takk for jobben de gjør. Langinga fungerte også denne gangen meget bra. Dette er en viktig faktor for at vi skal prestere. Da Steffan måtte reise for å rekke et bryllup,  fikk endelig støtteapparatet også sin tid i solen. Se bildet fra pallen under. Må være flaut for de andre gutta å få slik tjejdeng;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar