søndag 22. mai 2011

NC Terrengsykkelrittet


Terrengsykkelrittet  http://www.terrengsykkelrittet.no/
60 km
Tid ca  2.55.00
6. plass, ca 10 min bak vinner

Årets mest tekniske ritt. Tre timer med morro:)
Ut fra startnummeret trodde jeg dette skulle bli en kamp for å komme fram de første kilometrene. Men de snille kommisærene fra forbundet slapp meg inn til startstreken før norgescuplederen.
Jeg fikk derfor en grei start. Lå og dingla på halen av tetfeltet inn til første terrengparti. Der kom jeg bak en fra Hard Rocx. De er som kjent ikke de mest finslepne teknikerne, og teten stakk i fra. Kanskje like greit. Hadde ikke klart å følge de likevel. Fant mitt eget tempo, og jobba jevnt første runden. Ved runding halvveis lå jeg på 8. plass, ca 1 min bak klubbkamerat Joakim. Han har virkelig fått fart på pedalene i år, og viser imponerende kjøring.
Ut på andre runde begynte jeg å kjenne meg litt kvikkere, og satte opp farten. Tok igjen Joakim i de bratte løpebakkene i første terrengparti. Vi pushet hverandre bra en stund, før jeg seg i fra i en motbakke da vi kom ut på grusen igjen. Kjørte bra herifra og opp på Skullerudåsen. Ned derifra ble jeg imidlertid grundig frakjørt av Lars Petter Stormo. Prøvde å kjøre ham inn i gjen opp fra Skullerud, men da meldte krampa seg. Kom i mål på 6. plass. Sier meg fornøyd med plasseringen, men mangler litt sprut og drive enda.
Joakim kom i mål på 8. plass, etter meget solid kjøring. Vi har et sterkt lag!

Ganske tørre forhold gjorde at jeg kjørte Continental X-king 2.2 foran og Race king 2.2 bak. Slangeløst oppsett. Startet med 28 psi i dekkene. Dette ble for mye. Det hoppet og spratt i terrenget. Stoppet derfor litt ut på andrerunden og slapp ut noe luft. Etter dette fant jeg flyten mye bedre. Særlig race king har så stort volum, at noe mer enn 25 psi er unødvendig. Jeg veier ca 72-73 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar