torsdag 3. mars 2011

Andalucia Bike Race dag 5

Kort dag med mange høydemeter, og ganske gode bein. Lagets generelle helse begynner også å komme seg:)

Etter ca 40 min med masterkjøring hit og dit, bar det rett inn i dagsens første klatring.
650 høydemeter. Mest asfalt, litt sti. Vi gjorde som vi pleier, og kjørte på. Ca 50 min på terskel opp til toppen.
Beina var faktisk ganske gode i dag. Så lenge jeg får sitte og piske jevnt, er det ikke mange som kjører fra meg:)
Tilsvarende rå nedkjøring på skrå singletrack på andre siden. Så ny asfalt/grusklatring, og singletrack nedkjøring. Utrolig rask og morsom sti. Deretter dagens tredje klatring. Her begynte det å røyne på kreftene. Vi kjørte jevnt opp. Nedkjøring på andre siden som vanlig. Mye løs stein i stien ned, så tok det rolig. De løse steinene er fra størrelse tennisball til størrelse håndball. Derfor er det viktig å kjøre med hodet i visse partier av løypa her.
Etappen sluttet 5 km fra stadion, så måtte sykle dit for å få registrert tida.
Ble derfor ca 3t15min sykling i dag og.

Dagens etappe:
62 km
2000 høydemeter
10. plass, ca 12 min bak vinneren
Tid: ca 2.22.00 (fra masteren gikk etter ca 40 min masterkjøring)

Etter det jeg forstår er det pengepremier til de 10 beste hver dag, så i dag har vi råd til en Ben&Jerry's isboks hver:)

1 kommentar:

  1. heeei - jeg er norsk, men gift med en spanjol (nr 105) som er med på Andalucia Bike Race - han har sagt det er med noen vikinger, som han kaller dere (=OSS) og jeg ble litt nyskjerrig og fant dere på resultat lista - dere gjør det jo slettes ikke værst!! Mens Alberto sliter litt stakkars;-)
    Lykke til på siste dagen!!!!!
    Jeg er hjemme i Norge med ungene og vi reiser også hjem på lørdag - jeg syns jeg fikk en good deal, selv om jeg nok får hjem en mørbakka mann;-)

    SvarSlett